niedziela, 29 listopada 2015

Małe wielkie odkrycia - Steven Johnson

Kiedy zaproponowano mi zrecenzowanie tejże książki pomyślałam ok czemu nie? Przecież to książeczka dla małych dzieciaków, które zadają niezliczone pytania typu czemu? dlaczego?. Jeżeli ktoś tak myśli zastanawiając się nad zakupem tej pozycji to srogo się pomyli. Tak jak ja.
Książka podzielona jest na sześć rozdziałów szkło, zimno,  dźwięk, czystość, czas, światło. Autor opowiada o wynalazkach w sposób przystępny bez podawania nudnych dat ale za to podaje przyczyny takiego a nie innego myślenia ludzi.
Nie wiedziałam że kiedyś transportowano lód a wynalezienie prasy przez Gutenberga uzmysłowiło ludziom iż mają problemy ze wzrokiem (i trzeba było wynaleźć okulary).
Jest najciekawsza książka o wynalazkach jaką kiedykolwiek czytałam. Mam nadzieję że szybko znajdzie się ona na liście bestsellerów 2015.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz